برگزاری نوزدهمین دوره آموزش های مدرسه عالی قرآن در انزلی
کد خبر: 3828673
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

برگزاری نوزدهمین دوره آموزش های مدرسه عالی قرآن در انزلی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول آموزش مؤسسه خانه قرآن بندر انزلی گفت: نوزدهمین دوره‌ آموزشی تابستانه این مؤسسه با عنوان مدرسه عالی قرآن در دو رده سنی دانش‌آموزان و بزرگسالان در حال برگزاری است.

نسرین پورسجاد، مسئول آموزش مؤسسه خانه قرآن شهرستان بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: هر ساله دوره‌های آموزشی تابستانه این مؤسسه با عنوان مدرسه عالی قرآن در دو رده سنی دانش‌آموزان و بزرگسالان برگزار می‌شود که امسال نوزدهمین دوره این طرح در حال برگزاری است.

پورسجاد با اشاره به اینکه مهمترین هدف مدرسه عالی قرآن پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است، افزود: این دوره‌ها با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بوده و امسال نیز در ۲۵ رشته مختلف قرآنی کلاس‌های آموزشی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه فعالیت مدرسه عالی قرآن از دوم تیرماه امسال آغاز شده و تا نیمه شهریور سال جاری ادامه دارد، گفت: دوره‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید مقدماتی، تجوید کاربردی سطح یک، حفظ در اجزا مختلف و حفظ کل، صوت و لحن، قرائت تحقیق، مفاهیم همچنین اذان و مداحی از جمله این کلاس‌ها هستند.

مسئول آموزش مؤسسه خانه قرآن بندرانزلی با تاکید بر اینکه شرکت در کلاس‌های آموزرشی قرآن کریم آثار و برکات بسیاری برای نسل آینده و خانواده‌ها دارد، گفت: این کلاس‌ها ضمن فراهم آوردن محیطی برای تربیت فرزندان در پرتو قرآن کریم موجب می‌شود تا فرزندان ما با دوستان جدیدی آشنا شوند که آنها نیز در مسیر قرآن رشد و تربیت یافته‌اند.

پورسجاد با بیان اینکه سال گذشته ۲۶۴ نفر در قالب ۲۴ کلاس از طرح مدرسه عالی قرآن کریم استفاده کردند، اظهار کرد: بسیاری از دانش‌آموزان فقط در ایام تابستان در کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنند و در ایام مدرسه والدین ترجیح می‌دهند تا فرزندانشان در کنار تحصیل، از کلاس‌های فوق‌العاده و تقویتی در راستای درس‌های مدرسه بهره‌مند شوند که این مسئله یکی از عوامل کمرنگ شدن حضور دانش‌آموزان در سال تحصیلی است.

مسئول آموزش مؤسسه خانه قرآن بندر انزلی تأکید کرد: قرآن برنامه کاربردی زندگی هر مسلمان است و بسیار پسندیده است نه تنها در فصل تابستان، بلکه در همه ایام سال جایی برای آموزش قرآن در زندگی روزمره خود داشته باشیم‌.

یادآور می‌شود، ساختمان موسسه خانه قرآن شهرستان بندر انزلی در غازیان، میدان مالا واقع شده و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوره‌های آموزشی این مؤسسه می‌توانند با شماره‌های ۴۴۴۴۰۰۴۵ و ۴۴۴۳۹۸۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha